مدیریت بدون زور و اجبار- بخش دوم

تعریف کیفیت :

  • کلید رقابت موفق در تجارت و بازرگانی کیفیت است
  • گر رستوران مورد علاقه شما روز به روز به تعداد مشتریانش افزوده می شود یعنی کیفیت سرویس و غذای او با قیمت متناسب عرضه میشود
  • محصول بی کیفیت => مردم می فهمند => هر چقدر ارزان باشد دیگر آنرا نخواهید خرید

دمینگ : اگر کیفیت در جا بزند و رشد نکند از بین می رود. گرچه این تغییر به آهستگی صورت می گیرد

• تنها چیزی که بدون تغییر ارزشش زیاد می شود عتیقه جات است
• مردم مایل هستند که به کیفیت وفادار باشند

تنها هدف یک شرکت موفق:

• مدام کیفیت کار را بالا ببرد در عین حال سعی کند قیمت را ثابت نگه دارد و حتی پایین بیاورد => مردم حتی در فراز و نشیب های بازار به این شرکت ها وفادار باقی می مانند

پنج شرط کیفیت :

اساس ۵ شرط تئوری انتخاب و دارای ۱۴ نکته دمینگ است

۱. فراهم کردن محیط کار صمیمی و حمایتگر :

  • کارکنان بتوانند به مدیران اعتماد کنند
  • به رفاه آنها اهمیت می دهند
  • همیشه خوشنودی شما را مد نظر دارند
  • امنیت شغلی دارند
  • در سود حاصل از تلاش آنها را سهیم می کنند
  • تا زمانی که در محیط کار فشار و اجبار وجود دارد و بین کارکنان و مدیران خصومت و دشمنی وجود داشته باشد نمی توان به کیفیت بالا دست یافت
  • مدیر نهایت کوشش خود را می کند تا همکاری و دوستی بین مدیر و همکار و در بین خود همکاران را تحکیم بخشد
  • هر مشکل در تولید با کارکنان مطرح شود و نمایشی نباشد
  • پیشنهاد قابل اجرا شنیده و اعمال شود و موارد غیر قابل اجرا توضیح داده شود

۲. مدیران کارکنان را تشویق کنند در جهت سود مندی کارشان بکوشند

• هرگز کار غیر سودمند درخواست نشود
• اگر سوال از سودمندی کارشان داشته باشند ، کامل توضیح داده می شود
• در زمان معقولی نتایج کارشان دیده شود

۳. از کارکنان خواسته شود بهترین کاری که از دستشان بر می آید انجام دهند
۴. در ارزیابی دائمی کار کارکنان به آنان کمک کنند. سپس مدیران راهبر بر اساس ارزیابی شخصی کارکنان (خود ارزیابی) آنها را تشویق می کنند کیفیت کارشان را بالا ببرند

• سخت ترین تغییر
• معمولا مدیران به ارزیابی دیگران بر افراد عادت کرده اند
• ولی کیفیت هرگز نتیجه ارزیابی دیگران نیست بلکه بر اساس خود ارزیابی و پیشرفت مداوم کار کیفی تولید می شود
• وقتی بازرس می گوید تایید یا رد ، معمولا با بالاترین کیفیت کارشان انجام نمی دهند
• => حاصل : میزانی از انرژی به ارزیابی ارزیاب که چطور با حداقل کار مورد تایید قرار بگیرند
• دمینگ : هیچ انسانی هرگز نباید انسان دیگر را ارزیابی کند

۵. کار با کیفیت برتر ، همواره احساسات خوب را به همراه می آورد

  • وجود احساسات خوب برای کارکنان انگیزه می شود تا دوباره آنرا تجربه کنند

تعریف مدیریت راهبرانه:

• مهارتی برای ترغیب (بدون تهدید کردن یا استفاده از زور) کارکنان تا دستور کار مدیران را بپذیرند و در آن جهت سخت بکوشند و کاری کیفی عرضه کنند
• مهارتی برای مدیریت کارکنان به گونه ای که آنها محصولات یا خدمات با کیفیت را با هزینه ای پایین عرضه کنند تا شرکت به سود مناسبی برسد
• تضمین سود دهی بلند مدت ، کار با کیفیت است
• انگیزه های روانی و عاطفی بسیار مهم تر از پول هستند مانند اعتماد و موثر بودن
• دمینگ : پرداخت پول محرک و انگیزه موثری نیست
• کیفیت خوب همیشه تداوم دارد ، همیشه سودمند است ، همیشه متقاضی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =